Застосування спеціалізованого педагогічного програмного комплексу у процесі вивчення програмування у восьмому класі

Oksana Malovichko, Serhii Koniukhov

Анотація


У статті проведено аналіз наукових досліджень, присвячених сучасному стану шкільної інформатики. Серед багатьох проблем науковці і практики відзначають надмірну технологізацію і послаблення фундаментальної складової цього курсу. Вони пропонують шляхи подолання цих недоліків, наголошуючи зокрема, що необхідно приділяти більшу увагу навчанню школярів алгоритмізації і програмування. У статті розглядається один з напрямів підвищення якості вивчення програмування – використання на уроках спеціалізованих програмних засобів, які дозволяють в автоматизованому режимі надавати учням задачі для розв’язання і перевіряти написані програми. Запропоновано варіант реалізації такого засобу (однокористувацька програма, яка складається з компоненту учня і компоненту вчителя), наведено опис інтерфейсу й інструкція для користувачів програми.

Ключові слова


програмування; шкільний курс інформатики; основна школа; С++; структурне програмування

Повний текст:

PDF

Посилання


Bazurin, V. M. (2017). Programming environments as a means of teaching pupils to programming basics. Information Technologies and Learning Tools, 59 (3), 13-27. Retrieved from https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1601. (in Ukrainian)

Bilousova, L. I. (2010). Computer science at school: key issues of the course. Kompiuter u shkoli ta simi, (2), 26-29. (in Ukrainian)

Bosova, L. L. (2008). School Informatics as a Point of Growth in the Informatization of Education. Kazanskij pedagogicheskij zhurnal, (11), 44-50. (in Russian)

Grebneva, D. M. (2016). The review of methodical approaches to learning programming at schools. Nauchnoe obozrenie. Pedagogicheskie nauki, (3), 13-27. (in Russian)

Hryshchenko, M. (Ed.). (2016). New Ukrainian School. Conceptual Principles of Reforming High School. Kyiv: MON Ukrainy. Retrieved from https://osvita.ua/doc/files/news/520/52062/new-school.pdf. (in Ukrainian)

Hromko, H. H. (2012). Computer science at the primary school – the teacher's view. Kompiuter u shkoli ta simi, (4), 3-5. (in Ukrainian)

Danova, N. S., & Ponomarev, O. P. (2005). The role of programming in the school course of computer science. Psihologo-pedagogicheskij zhurnal Gaudeamus, 1 (7), 191-196. (in Russian)

Denysiuk, V. V., & Kulyk, T. M. (2009). Interactive training in computer science classes. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, (2), 91-98. (in Ukrainian)

Doroshenko, Yu. O., Tykhonova, T. V., & Lunova, H. S. (2011). Technological training of informatics: Educational and methodical manual. Kharkiv: Vyd-vo «Ranok». (in Ukrainian)

Zeleniak, O. P. (2010). Modern school computer science: is it such? Kompiuter u shkoli ta simi, (5), 35-38. (in Ukrainian)

Computer Science. Grades 5-9. The program for secondary schools. (2017). Kyiv: MON Ukrainy. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas. (in Ukrainian)

Kabinet Ministriv Ukrainy. (2011). On Approval of the State Standard for Basic and Comprehensive Secondary Education. Resolution of November 23, 2011 No 1392. Kyiv. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF. (in Ukrainian)

Towards Knowledge Societies. UNESCO World Report. (2005). Paris: UNESCO Publishing. Retrieved from http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001418/141843r.pdf. (in Russian)

Kovalchuk, V. I, & Vorotnykova, I. P. (2017). Models of the use of distance learning elements in school. Information Technologies and Learning Tools, 60 (4), 58-76. Retrieved from https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1763/1225. (in Ukrainian)

Korshunova, O. V., & Moturnak, E. V. (2015). Perfection of content and structure of teaching of computer science in a school in accordance with the requirements of modern society. Kompiuter u shkoli ta simi, (4), 20-23. (in Ukrainian)

Kuznecov, A. E., & Zybceva, K. A. (2015). Python as the base language for teaching programming. Pedagogicheskoe obrazovanie na Altae, (1), 213-217. (in Russian)

Morze, N. V. (2004). Methodology of teaching computer science: Teaching. Manual: In 4 parts. Part I: General Methodology of Computer Science. Kyiv: Navchalna knyha. (in Ukrainian)

Morze, N. V. (2004). Methodology of teaching computer science: Teaching. Manual: In 4 parts. Part I: Methodology for the study of the basics of algorithmization and programming. Kyiv: Navchalna knyha. (in Ukrainian)

Osadcha, K. P. (2011). Analysis of the Concepts "Competence" and "Competence" in Foreign and Domestic Scientific Literature. Pedahohichnyi dyskurs, (9), 254-258. (in Ukrainian)

Pasikhov, Yu. (2016). Concept of school IT-education in a modern information society. In Proceedings of the X International Scientific and Practical Conference "Internet - Education - Science" (ION-2016), Vinnytsia, October 11-14, 2016, 157-158. Vinnytsia: VNTU. (in Ukrainian)

Rahulina, O. A. (2009). Project-oriented training in computer science classes. Kompiuter u shkoli ta simi, (4), 30-32. (in Ukrainian)

Ryvkind, Y. Ya., Lysenko, T. I., Chernikova, L. A., & Shakotko, V. V. (2016). Informatics: a textbook for the 8th form of general education institutions. Kyiv: Heneza. (in Ukrainian)

Rudenko, V. D. (2010). School Informatics: Modern Problems and Looking to the Future. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriia 2: Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia, (9), 134-140. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_2_2010_9_22. (in Ukrainian)

Samoilenko, N. I., & Semko, L. P. (2015). Methodological approaches to the study of computer science in the primary school. Naukovi zapysky [Kirovohradskoho derzh. ped. un.-tu im. V. Vynnychenka]. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, 2 (7), 76-81. (in Ukrainian)

Spirin, O. M., & Vakaliuk, T. A. (2017). Web-oriented technologies for the study of the basics of programming of future computer science teachers. In Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference "Mathematics and Informatics in Higher School: Challenges of Modernity", Vinnytsia, May 18-19, 2017, 61-65. Vinnytsia: FOP Rohalska I.O. (in Ukrainian)

Shakotko, V. V. (2016). Computer science in the education of Ukraine: formation prospects. Journal of Information Technologies in Education, 4 (29), 116-130. (in Ukrainian)


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

eISSN 2521-1234