Реалізація компетентнісного підходу у ступеневій підготовці морських фахівців

Сергій Анатолійович Волошинов

Анотація


У статті на основі аналізу засад компетентнісного підходу та проекту TUNING виявлено його особливості у процесі ступеневої підготовки морських фахівців у Херсонській державній морській академії. У статті проведен аналіз компетентностей, результатів навчання, засади впровадження компетентнісного підходу у навчанні майбутніх фахівців морської справи. Запропоновано розподіляти компетентності та результати навчання за рівнями мислення. Визначені параметри, що їх описують. Визначено викликами, які постають перед навчальним закладом у ході впровадження компетентнісного підходу. Виділено перешкоди у реалізації компетентнісного підходу. Автором також визначено, що процес впровадження компетентнісного підходу складається з двох частин: технологічної та ресурсної.

Ключові слова


компетентнісний підхід; ступенева підготовка; морські фахівці; макрокомпетентність; компетентність; результати навчання; рівні мислення

Повний текст:

PDF

Посилання


Байденко, В. И. (Ред.). (2006). Болонский процесс: поиск общности европейских систем высшего образования (проект TUNING). Москва: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов.

Байденко, В. И. (Ред.). (2009). Болонский процесс: Результаты обучения и компетентностный подход (книга-приложение 1). Москва: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов.

Кремень, В. Г. (Ред.). (2008). Енциклопедія освіти. Київ: Юрінком Інтер.

Лазарева, И. Н. (2009). Таксономический подход в проектировании личностно-ориентированного интеллектуально-развивающего обучения. Известия РГПУ им. А. И. Герцена. Педагогика: научный журнал. Санкт-Петербург.

Леонтьев, А. Н. (Ред.). (1976). Восприятие и деятельность. Москва: Изд-во Московского ун-та.

Осадча, К. П. (2011). Аналіз понять «компетенція» та «компетентність» у зарубіжній та вітчизняній науковій літературі. Педагогічний дискурс. (9), 254-258.

Рашкевич, Ю. М. (2014). Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки.

Садовская, Е. А. (2004). Профессиональная компетентность будущих преподавателей-исследователей университета. Оренбург: РИК ГОУ ОГУ.

Степчева, З. В., Маттис, Л. А., Основина, В. А., & Курганова, Ю. А. (2011). Формирование профессионально-значимых компетентностей в условиях непрерывного профессионального образования машиностроительного профиля. Ульяновск: УлГТУ.

Ягупов, В. (2002). Педагогіка. Навч. посібник. Київ: Либідь.

Anderson, J. W., Krathwhol, D. R., & Airasia, P. W. (2003). A Taxonomy for learning, teaching and assessing: a revision of Bloom’s taxonomy of education. New York: Person Education, 2003.

Bloom, B., Englehart, M., Furst, E., Hill, W., & Krathwohl, D. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain. New York, Toronto: Longmans, Green.

Romainville, M. (2004). L’approche par compétences dans l’enseignement universitaire: enjeux, avantages et limites. In La déclinaison des diplômes LMD en competences et la présentation de l’annexe descriptive. Séminaire AMUE – mardi 6 juillet 2004 (pp. 8-13). Retrieved from http://www.univ-valenciennes.fr/actualites/ua/atelier2/AMUE_Competences_040706.pdf.

Tuning Methodology. (2018). Unideusto.org. Retrieved from http://www.unideusto.org/tuningeu/tuning-methodology.html.

Zervakis, Peter A. (2008). Die problematik der einführung allgemeingültiger standards für die implementierung von lernergebnissen im rahmen dezentraler curriculumsentwicklung. In Hochschulrektorenkonferenz Deutschland. Bonn/Berlin Contribution to the General Conference 2008: Outcomes of higher education: quality relevance and impact. IMHE – Programme on Institutional Management in Higher Education. OECD, Paris, September 8–10, 2008.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




##submission.copyrightStatement##

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

eISSN 2521-1234